Abych nemíchal hrušky s jablky, napsal jsem druhé pokračování pro druhý projekt ITES autodráha.
Pan Kotík nechal zrevidovat formy, které ležely několik let v regálech. Zub času pracoval, naštěstí se podařilo většinu forem zprovoznit
a přišel mi balík a v něm výlisky Porsche 917, Porsche 911 Carrera, Shadow, McLaren M8F, Tyrrell 005, Renault a Ligier. Postupně k tomu přibyli doplňky, jako jsou křídla, motory,
piloti a zasklení.
Byl jsem požádán, abych navrhl jeden univerzální podvozek, který by se montoval do karoserií. Je asi tři roky, kdy jsem nakreslil a kolegové ze Zubří si tisknou podvozky
na tyto karoserie, které ovšem získávají z různých bazarů za přemrštěné ceny, nebo levné, ale rozbité.
Podmínkou bylo využít opět komponenty které jsou skladem. Takže osy 3 mm, in-line převod, motorek Super, vodítko a disky s pneumatikami.
Základem je jednoduchá podvozková platforma, skládající se ze dvou částí, přední s držákem přední osy a vodítka se dá posouvat a tím si přesně ustavit rozvor v karoserii.
Upevnění je pomocí dvou šroubků přes přítlačnou destičku ze spodní strany podvozku.
No a teď asi většina z Vás si poklepe na čelo. Chtěl jsem, aby měla zadní osa kluzná ložiska s oboustranným osazením, která by se jednoduše vtlačila do domečku.
V tomto případě by se mohla zadní osa kompletovat mimo podvozek, taktéž by se jednoduše vyjmula při jakékoliv opravě.
No dopadlo to trochu jinak, cenově nejlépe vyšly mosazné vložky z lustrsvorek. Vypadá to jako těžký bastl s připomínkou pionýrských domů a kroužků mladých techniků...
Alespoň jsem to zdokonalil tím, že jsou domečky vytvarovány podle těchto vložek a ze spodní strany jsou uchyceny šroubky M3/3mm.
Každá karoserie má trochu jiný rozchod zadní a přední nápravy. Proto musí být i různé délky osek, případně vloženy distanční trubičky na přední osu.
Taktéž na podvozku jsou tři řady otvorů, aby nedošlo k enormnímu roztažení karoserie, které navazují na otvory v lištách vlepených do karoserie.
For toys Praha Letňany 2
For toys Praha Letňany 2
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: For toys Praha Letňany 2
Posílám další obrázky upravených karoserií.
Ještě jsem chtěl dát pár informací :
představa majitele je, že se budou karoserie lisovat v barvách shodných s předlohou a budou opatřeny obtisky na tenké fólii
a budou mít podvozek. Dalším krokem bude stavebnice s podvozkem a karoserií white kit.
U formulí by se ke karoserii dodával podvozek z Národní formule, jen by se osadily zadní F1 pneumatiky.
A právě Renault co je na obrázku čeká jen na obtisky. Doufám, že pan Vinař bude mít čas a připraví je.
Ještě jsem chtěl dát pár informací :
představa majitele je, že se budou karoserie lisovat v barvách shodných s předlohou a budou opatřeny obtisky na tenké fólii
a budou mít podvozek. Dalším krokem bude stavebnice s podvozkem a karoserií white kit.
U formulí by se ke karoserii dodával podvozek z Národní formule, jen by se osadily zadní F1 pneumatiky.
A právě Renault co je na obrázku čeká jen na obtisky. Doufám, že pan Vinař bude mít čas a připraví je.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: For toys Praha Letňany 2
Ještě k podvozku. NA fotografii s Porsche 917 je první varianta s upevňovacími lištami.
Vkládám fotografii podvozku kde jsou vidět boční lišty, které se vlepí do karoserie a tři řady upevňovacích
otvorů. Motorek NINCO jsem vložil do upraveného podvozku, lisovaný podvozek bude mít osazení motorku jako je u Favorita.
Já jsem tyto tři podvozky tiskl z PLA a proto tam mám v bocích červíky, protože by bočnice praskla.
Vkládám fotografii podvozku kde jsou vidět boční lišty, které se vlepí do karoserie a tři řady upevňovacích
otvorů. Motorek NINCO jsem vložil do upraveného podvozku, lisovaný podvozek bude mít osazení motorku jako je u Favorita.
Já jsem tyto tři podvozky tiskl z PLA a proto tam mám v bocích červíky, protože by bočnice praskla.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: For toys Praha Letňany 2
Moc dobrá práce, za mě jen velká škoda, že s podobnou inovací nepřišel původní vlastník někdy před 10-15 lety. Tohle je prostě komplexní kvalitativní posun nabídky, byť s využitím původních součástek modelů. Odpovídající vzhled je základ prodejního úspěchu. Vypadá to na to, že po dlouhé době má FARO konečně vlastníka s realistickým pohledem, který je ochotný naslouchat i hlasům zvenčí.
Jen se trochu obávám, že doba už klasické autodráze moc nepřeje a krátkodobé vzepětí zájmu okolo roku 2008 je už delší dobu totam.
Jen se trochu obávám, že doba už klasické autodráze moc nepřeje a krátkodobé vzepětí zájmu okolo roku 2008 je už delší dobu totam.
Naposledy upravil(a) HonzaS dne 26 říj 2021, 07:42, celkem upraveno 1 x.
- marty.dutch
- Příspěvky: 168
- Registrován: 08 úno 2014, 15:54
Re: For toys Praha Letňany 2
Třeba pan Vinař nemá rád Renault , on je specialista na letadla !!!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 02 kvě 2016, 15:03
Re: For toys Praha Letňany 2
Pan Vinař na tom maká, ale času je málo a vždy je někde nějaký "důležitější" projekt. Technicky jsou obtisky na Ligier hotové a nalícované, zbývá vytvořit návod (a to fakt nesnáším, je to největší práce na celém návrhu obtisků). Renault je hotový tak na 50%. Ono se to zdá jako poměrně snadná činnost, těch pár nápisů. Pravda je ovšem taková, že ty karoserie, a specielně tyhle dvě formule, jsou tvarově naprosto mimo a návrh obtisku pak spíš spočívá v tom, jak to co nejmíň zmršit aby se obtisky vešly na místo kam patří a alespoň trochu to vypadalo jako předloha. Ites auta jsou jak všichni víme dělaný tak, aby vše sedlo na univerzální podvozek a tato skutečnost si bohužel vybrala krutou daň na vzhledu a proporcích karoserií.
Jinak pro ty kdo by chtěli mít na autech echt barvy mám dobrou zprávu. V dohledné době by měl Mr.Paint začít vydávat barvy na auta. A překvapivě první odstíny po modré/oranžové Gulf, kterou už dělá, by měly být modrá Ligier, žlutá Renault, oranžová McLaren, oranžová Jagermaister, zelená Vaillant. Modří už vědí a dál snad napovídat nemusím. Všechny ty barvy se sice dají sehnat třeba od Zero Paints, ale kdo je zkoušel poslední dobou koupit tak asi tuší že to není tak jednoduché. Ostatně nedostupnost Zero byla podnětem k výrobě u Mr.Paint. Tak doufejme že to klapne, protožer Mr.Paint barvy jsou dost kvalitní a rozhodně je to lepší než nějaké spreje.
Jinak pro ty kdo by chtěli mít na autech echt barvy mám dobrou zprávu. V dohledné době by měl Mr.Paint začít vydávat barvy na auta. A překvapivě první odstíny po modré/oranžové Gulf, kterou už dělá, by měly být modrá Ligier, žlutá Renault, oranžová McLaren, oranžová Jagermaister, zelená Vaillant. Modří už vědí a dál snad napovídat nemusím. Všechny ty barvy se sice dají sehnat třeba od Zero Paints, ale kdo je zkoušel poslední dobou koupit tak asi tuší že to není tak jednoduché. Ostatně nedostupnost Zero byla podnětem k výrobě u Mr.Paint. Tak doufejme že to klapne, protožer Mr.Paint barvy jsou dost kvalitní a rozhodně je to lepší než nějaké spreje.