Lancia-Ferrari D50 GP Belgie 1956
Lancia-Ferrari D50 GP Belgie 1956
Model pro MČR 1/24 do kategorie Monopost 1951-1965. Autorem je z 99% František. Motor Falcon, podvozek LUSA, karosérie laminátová. František dělal model na moje přání ve žluté barvě, protože se těchto modelů objevuje již více a zatím jsou skoro všechny červené. Já pouze dělal obtisky, upravil barevně jezdce dle skutečnosti, dodělal nějaké detaily interiéru a hlavně černé linky naznačující jednotlivé panely karosérie a nýtování. Nejsem sice příznivcem tohoto způsobu, černé linky mi přijdou nepřirozené, ale v tomto případě neměla karosérie tzv. "rytí". Bez ničeho mi zas karosérie přišla holá, tak jsem se pro naznačení linkou nakonec rozhodl. Posuďte sami, zda tato akce model realitě přiblížila, nebo naopak . Nejde samozřejmě o nějaké šílenství se štětečkem nebo fixou, ale o obtisky - v počítači rozřezaný výkres přenesený na obtiskový papír.
Model jsem si o víkendu vyzkoušel ve Slaném, ještě ne v ostrém nasazení, a jezdí krásně.
Model jsem si o víkendu vyzkoušel ve Slaném, ještě ne v ostrém nasazení, a jezdí krásně.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Pavel 128 dne 23 úno 2016, 12:51, celkem upraveno 2 x.
Re: Lancia-Ferrari D50 GP Belgie 1956
Předlohou modelu je vůz Lancia-Ferrari D50 ze sezóny 1956. Pro velkou cenu Belgie roku 1956 angažovala Scuderia Ferrari ke svým stálým jezdcům také dva Belgičany. Jedním z nich byl André Pilette, který startoval s číslem 20 a závod dokončil na šesté pozici. Scuderia Ferrari nalakovala pro tuto příležitost a pro tohoto jezdce vůz do belgické žluté národní barvy, vznikla tak unikátní podoba vymykající se standardnímu červenému lakování Ferrari. Dle dostupných informací jel Pilette přímo za team Ferrari a nikoli Ecurie Francorchamps, ale možná šlo o nějakou jednorázovou spolupráci.
Vůz F1 Lancia D50 měl zajímavou historii. Byl konstrukcí výtečného konstruktéra Vittoria Jana. Vůz vznikl v režii továrny Lancia, která ho nasadila v sezóně 1955 ve vlastním teamu F1. Vůz byl velice rychlý a jako jediný dokázal svou rychlostí konkurovat dominujícím Mercedesům. Vůz se také proslavil tím, že s ním Alberto Ascari v Monacu skončil v moři. Továrna Lancia však nedokázala finančně ustát provoz teamu F1 a ani pokračovat ve vývoji nadějného vozu. Naopak u Ferrari chyběl vůz, který by se mohl Mercedesům postavit. Mezi Lancií a Ferrari tak došlo k dohodě o převzetí vozů a jejich nasazení v teamu Ferrari, dohodu dle neověřených spekulací zprostředkovala italská vláda. V sezóně 1956 pak Fangio s tímto vozem získal titul. K soupeření s Mercedesem však již nedošlo, protože Mercedes se po tragickém Le Mans 1955 stáhl z motorsportu.
Vůz měl velmi zajímavou konstrukci. Motor V8 nebyl v přídi vozu uložen podélně ale pod velkým úhlem tak, že hnací hřídel procházela vlevo kolem jezdce. Jezdec tím pádem seděl těsně nad zemí a ne nad hnací hřídelí, čímž bylo sníženo těžiště.
Vůz F1 Lancia D50 měl zajímavou historii. Byl konstrukcí výtečného konstruktéra Vittoria Jana. Vůz vznikl v režii továrny Lancia, která ho nasadila v sezóně 1955 ve vlastním teamu F1. Vůz byl velice rychlý a jako jediný dokázal svou rychlostí konkurovat dominujícím Mercedesům. Vůz se také proslavil tím, že s ním Alberto Ascari v Monacu skončil v moři. Továrna Lancia však nedokázala finančně ustát provoz teamu F1 a ani pokračovat ve vývoji nadějného vozu. Naopak u Ferrari chyběl vůz, který by se mohl Mercedesům postavit. Mezi Lancií a Ferrari tak došlo k dohodě o převzetí vozů a jejich nasazení v teamu Ferrari, dohodu dle neověřených spekulací zprostředkovala italská vláda. V sezóně 1956 pak Fangio s tímto vozem získal titul. K soupeření s Mercedesem však již nedošlo, protože Mercedes se po tragickém Le Mans 1955 stáhl z motorsportu.
Vůz měl velmi zajímavou konstrukci. Motor V8 nebyl v přídi vozu uložen podélně ale pod velkým úhlem tak, že hnací hřídel procházela vlevo kolem jezdce. Jezdec tím pádem seděl těsně nad zemí a ne nad hnací hřídelí, čímž bylo sníženo těžiště.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Pavel 128 dne 23 úno 2016, 15:01, celkem upraveno 1 x.
Re: Lancia-Ferrari D50 GP Belgie 1956
Zdaleka ne všechny modely jsou červené...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Lancia-Ferrari D50 GP Belgie 1956
No vida, také nějaká Belgie . Víš jezdce a závod? V GP Belgie 1956 jel za Ferrari ještě jeden Belgičan, Paul Frére a dojel dokonce druhý. Jenže ten jel s červeným autem s číslem 6. Díky.
Re: Lancia-Ferrari D50 GP Belgie 1956
Musím to někde najít, snad to mám uložené. Jestli se nepletu, tak to bylo z nějakého videa.
Jen drobnost - mám dojem, že Franta snad dělal verzi s prodlouženým čumáčkem a Pilette jezdil určitě krátkou verzi.
U té krátké je docela problém s umístěním vodítka, já jsem tam nakonec ze zoufalství vnutil slot.it.
Jen drobnost - mám dojem, že Franta snad dělal verzi s prodlouženým čumáčkem a Pilette jezdil určitě krátkou verzi.
U té krátké je docela problém s umístěním vodítka, já jsem tam nakonec ze zoufalství vnutil slot.it.
Re: Lancia-Ferrari D50 GP Belgie 1956
Na barevném bokorysu to vypadá spíš na delší čumák, na fotkách (a ty jsou samozřejmě průkaznější ) ale opravdu spíš na ten kratší... Nevím, ale nepřemýšlel jsem o tom. Model dělal komplet František, takže s vodítkem si poradil on, je tam normální velké.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Lancia-Ferrari D50 GP Belgie 1956
Moc děkuji za tento příspěvek, fundované informace, ale hlavně krásný model.
Když jsem kdysi lepil plastové modely letadel, ryli jsme jako o duši, dělali jsme si ozubená kolečka pro znázornění nýtků.
U tohoto auta je kresba černou linkou zcela na místě, působí to autenticky.
Když jsem kdysi lepil plastové modely letadel, ryli jsme jako o duši, dělali jsme si ozubená kolečka pro znázornění nýtků.
U tohoto auta je kresba černou linkou zcela na místě, působí to autenticky.
Re: Lancia-Ferrari D50 GP Belgie 1956
krasna práce,obdivuji !
Re: Lancia-Ferrari D50 GP Belgie 1956
Přidávám foto ze včerejšího testování na Podbabě. Červený vůz je Pavla K.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Lancia-Ferrari D50 GP Belgie 1956
Jak se dívám na toho pilota ve žlutém voze, chtělo by to od manželky trocha makeupu a dát mu zdravější barvu
obličeje, aby to bylo dokonalé. Jinak krásný obrázek.
obličeje, aby to bylo dokonalé. Jinak krásný obrázek.