Toyota Mk 7 jako obvykle z 3D tiskárny
Toyota Mk 7 jako obvykle z 3D tiskárny
Aby řeč nestála, posílám další příspěvek na téma 3D tisk. Tentokrát je to již historická Toyota Mk 7. Mám postavenu její mladší setru,
toto je opravdu klasika, něco jako Chaparral a ještě s krásnými výfuky.
Soubor je stažen z Thingverse a tím pádem začíná docela problém. Autor modelu krásně vytvaroval karoserii, ale tloušťka stěny je minimální, takže po sundání z tiskové desky nastal porod
při odstraňování podpěr. I když mám zkušenosti, ostré kleštičky, praskla mi karoserie na levém boku, vzadu, nad předním kolem a na závěr i v zadní partii.
Naštěstí to drží, tak přichází ke slovu sekundové lepidlo, po zaschnutí ještě z vnitřní strany na trhliny kápnu sekunďák a zasypu sodou, aby se to zpevnilo.
Na druhou stranu je výhoda hmotnost hrubé karoserie bez nástřiku - 6 gramů.
Těším se na práci na podvozku, chtěl bych použít díly z My kit a uložení motorku AW, abych měl v kokpitu místo na pilota a vypadalo to víc modelově.
toto je opravdu klasika, něco jako Chaparral a ještě s krásnými výfuky.
Soubor je stažen z Thingverse a tím pádem začíná docela problém. Autor modelu krásně vytvaroval karoserii, ale tloušťka stěny je minimální, takže po sundání z tiskové desky nastal porod
při odstraňování podpěr. I když mám zkušenosti, ostré kleštičky, praskla mi karoserie na levém boku, vzadu, nad předním kolem a na závěr i v zadní partii.
Naštěstí to drží, tak přichází ke slovu sekundové lepidlo, po zaschnutí ještě z vnitřní strany na trhliny kápnu sekunďák a zasypu sodou, aby se to zpevnilo.
Na druhou stranu je výhoda hmotnost hrubé karoserie bez nástřiku - 6 gramů.
Těším se na práci na podvozku, chtěl bych použít díly z My kit a uložení motorku AW, abych měl v kokpitu místo na pilota a vypadalo to víc modelově.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Toyota Mk 7 jako obvykle z 3D tiskárny
Začal jsem kreslit podvozek a musel jsem uznat, že díly z My kit nebyly vhodné kvůli své velikosti. Protože mám od Honzy několik historických převodů,
použil jsem jeden s průměrem 16 mm a s otvorem pro trojku osku. Celé jsem to napasoval na motorové lože AW od Slot.itu, jen jsem ho zkrátil a mírně upravil osazení motorku, aby
vše sedlo s pastorkem 6,5 mm. Poznámka - mám všechna motorová lože Slot.it nakreslena pro 3 D tisk, tak došlo jen na úpravu modelu, ne že bych bastlil originální lože.
Přední náprava a držák vodítka jsou na společné desce, která se posouvá a tak si mohu přesně vycentrovat rozvor.
Uchycení podvozku ke karoserii bude pomocí bočních profilů, vlepených do karoserie, jen si musím trochu pohrát s tvarem, protože jsou boky zaobleny.
Hezky to vypadá, ale je s tím práce.
Držte palce tisknu druhou verzi.
použil jsem jeden s průměrem 16 mm a s otvorem pro trojku osku. Celé jsem to napasoval na motorové lože AW od Slot.itu, jen jsem ho zkrátil a mírně upravil osazení motorku, aby
vše sedlo s pastorkem 6,5 mm. Poznámka - mám všechna motorová lože Slot.it nakreslena pro 3 D tisk, tak došlo jen na úpravu modelu, ne že bych bastlil originální lože.
Přední náprava a držák vodítka jsou na společné desce, která se posouvá a tak si mohu přesně vycentrovat rozvor.
Uchycení podvozku ke karoserii bude pomocí bočních profilů, vlepených do karoserie, jen si musím trochu pohrát s tvarem, protože jsou boky zaobleny.
Hezky to vypadá, ale je s tím práce.
Držte palce tisknu druhou verzi.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Toyota Mk 7 jako obvykle z 3D tiskárny
Podvozek hotov, asi vyměním přední kola s menším průměrem. Pokud se podíváte pozorně, žádná lustrsvorka, ale poctivá kuličková
ložiska. A teď začnu s úpravou karoserie, mám vzor v Marcusovi, který perfektně vybrousil karoserii z 3D tiskárny, tak se mi to snad podaří také.
ložiska. A teď začnu s úpravou karoserie, mám vzor v Marcusovi, který perfektně vybrousil karoserii z 3D tiskárny, tak se mi to snad podaří také.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Toyota Mk 7 jako obvykle z 3D tiskárny
Jaká je tloušťka materiálu té karoserie? A jakou tloušťku používáš pro vlastní modely?
Jsem typickým občanem České republiky.
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Už od rána si na něco ustavičně stěžuji...
Re: Toyota Mk 7 jako obvykle z 3D tiskárny
No ono se to nedá moc přesně změřit, ale pohybuje se to od 0,5 mm do 1 mm.
Já mám tloušťku stěn 1 mm, ale hlavně dělám, pokud to jde, vyztužení v rozích. Pochopitelně to jsou karoserie jednoduchých
tvarů, ne jako tato, na to můj program není.
Nejhorší je vylamování podpěr, potom lepení všech prasklin i s pomocí sody, aby se karoserie zpevnila.
Možná by stálo za zkoušku lehce potřít vnitřní plochy pryskyřicí a natáhnout tenkou tkaninu.
Toto nejsou pochopitelně karoserie pro závody, kde se hlídá hmotnost, takže při slušném domácím ježdění vydrží
a bude to v pohodě.
Já mám tloušťku stěn 1 mm, ale hlavně dělám, pokud to jde, vyztužení v rozích. Pochopitelně to jsou karoserie jednoduchých
tvarů, ne jako tato, na to můj program není.
Nejhorší je vylamování podpěr, potom lepení všech prasklin i s pomocí sody, aby se karoserie zpevnila.
Možná by stálo za zkoušku lehce potřít vnitřní plochy pryskyřicí a natáhnout tenkou tkaninu.
Toto nejsou pochopitelně karoserie pro závody, kde se hlídá hmotnost, takže při slušném domácím ježdění vydrží
a bude to v pohodě.
Re: Toyota Mk 7 jako obvykle z 3D tiskárny
Je to hodně členité a hlavně dost malé - to bude spousta práce s broušením, jestli chceš dosáhnout aspoň trochu slušného povrchu. A ještě pořád dávat pozor, abys to neprobrousil nebo nezlomil. U karosérií je tento typ 3D tisku spíš k vzteku , zvlášť při takovém množství křivek. Jsem docela zvědavý na výsledek, nebudeš to mít jednoduché...
Re: Toyota Mk 7 jako obvykle z 3D tiskárny
Honza měl pravdu, tyto karoserie z 3D tiskárny ale hlavně stažené z nějakého serveru se nedají před tiskem nijak upravit a speciálně tato Toyota byla proti světlu jako košík.
A brousit PLA je opravdu za trest, ale hlavně já od začátku mých tisků karoserií nechávám povrch jak je, pouze chyby zatmelím a stříkám plničem a potom barvou a poslední je lak.
Ještě vytisknu jednoduchý kokpit a osadím pilota a hlavně si vytisknu inserty, abych zlepšil vzhled kol. Poslední piplačka bude zasklení.
Mám hlavně velkou radost z podvozku, snad bude i dobře jezdit.
A brousit PLA je opravdu za trest, ale hlavně já od začátku mých tisků karoserií nechávám povrch jak je, pouze chyby zatmelím a stříkám plničem a potom barvou a poslední je lak.
Ještě vytisknu jednoduchý kokpit a osadím pilota a hlavně si vytisknu inserty, abych zlepšil vzhled kol. Poslední piplačka bude zasklení.
Mám hlavně velkou radost z podvozku, snad bude i dobře jezdit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Toyota Mk 7 jako obvykle z 3D tiskárny
Já si to hned říkal, že to broušení ala Marcus asi nebude v tomto případě to pravé. Ale nakonec to, i když jen nabarvené, vypadá docela hezky a jezdit to bude s magnety určitě taky dobře. Věčná škoda u takhle hezky zpracovaného modelu (nejspíš pomocí 3D skenu), že 3D tisk má z hlediska finálního vzhledu svá omezení.
Re: Toyota Mk 7 jako obvykle z 3D tiskárny
Chtělo by to resinovou 3D tiskárnu, ale materiál je spíše pro výstavku, první pořádný naráz a je po karoserii.
Re: Toyota Mk 7 jako obvykle z 3D tiskárny
Bez nějakého prvotního úmyslu jsem si postavil představitele závodního pole Velkých cen Japonska ze sedmdesátých let.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.