Univerzální podvozek pro ITES F1
Napsal: 05 kvě 2019, 20:50
Před časem jsem tady představil univerzální podvozek pro auta ITES a to pro karosovaná auta a také pro formule.
Protože se mi podařilo sehnat karoserii Tyrrella od Maxi-pu, nakreslil jsem si pro tento model samostatný podvozek, protože
má úplně jiný tvar předního křídla. Tyto podvozky v několika exemplářích již jezdí a když vidíte jak toto auto prohlédne s typickým modrým zbarvením,
s obtisky a s modelovými koly, stoji to za to si takto předělat i další vozy F1.
No a po konzultaci s modeláři jsem univerzální šasí trochu upravil, aby bylo opravdu univerzální.
Zvětšily se kapsy pro magnety na rozměr 20 x 5 mm, přidalo se přední křídlo, které by mělo ochránit křídlo v karoserii a hlavně jsem se pro osazení zadní osky
vrátil k osvědčenému řešení. Ložiska se zasunou do vybrání a vše se překryje zámkem, držícím ložiska i motorek. Ten se ještě stabilizuje dvěma šroubky zašroubovanými
do bočních vybrání motorku.
Upevnění podvozku do karoserie je vpředu pomocí trubičky, která je součástí auta a vzadu pomocí vlepené vložky. Ta má dva tvary podle typu auta. Podvozek se dá posouvat
jak vpředu, tak vzadu, aby se přesně doladilo umístění obou osek. Zadní vložky mají vybrání pro matičku M2 a vepředu je podélná drážka se zapuštěním pro šroubek s plochou hlavou M2.
Do těchto trubiček se musí vlepit vložka se závitem M2.
Doufám, že se pan Vinař pochlapí a připraví obtisky pro tyto formule, ať se startovní pole zkrásní.
Protože se mi podařilo sehnat karoserii Tyrrella od Maxi-pu, nakreslil jsem si pro tento model samostatný podvozek, protože
má úplně jiný tvar předního křídla. Tyto podvozky v několika exemplářích již jezdí a když vidíte jak toto auto prohlédne s typickým modrým zbarvením,
s obtisky a s modelovými koly, stoji to za to si takto předělat i další vozy F1.
No a po konzultaci s modeláři jsem univerzální šasí trochu upravil, aby bylo opravdu univerzální.
Zvětšily se kapsy pro magnety na rozměr 20 x 5 mm, přidalo se přední křídlo, které by mělo ochránit křídlo v karoserii a hlavně jsem se pro osazení zadní osky
vrátil k osvědčenému řešení. Ložiska se zasunou do vybrání a vše se překryje zámkem, držícím ložiska i motorek. Ten se ještě stabilizuje dvěma šroubky zašroubovanými
do bočních vybrání motorku.
Upevnění podvozku do karoserie je vpředu pomocí trubičky, která je součástí auta a vzadu pomocí vlepené vložky. Ta má dva tvary podle typu auta. Podvozek se dá posouvat
jak vpředu, tak vzadu, aby se přesně doladilo umístění obou osek. Zadní vložky mají vybrání pro matičku M2 a vepředu je podélná drážka se zapuštěním pro šroubek s plochou hlavou M2.
Do těchto trubiček se musí vlepit vložka se závitem M2.
Doufám, že se pan Vinař pochlapí a připraví obtisky pro tyto formule, ať se startovní pole zkrásní.