Tomáši, s takovým povrchem je to už zcela použitelné i v maketách , moc hezká práce. I s dobrým laminátem se broušení a tmelení povrchu nevyhneš.
Jinak asi nejjednodušší předloha nevyžadující prakticky žádné složité dekály je P908/3 z roku 1970 s V. Elfordem.
Jen tvar kokpitu je trochu zkreslený.
Karoserie Porsche 908 na 3D tiskárně
Re: Karoserie Porsche 908 na 3D tiskárně
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 28 led 2014, 12:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karoserie Porsche 908 na 3D tiskárně
Děkuji za návrhy, ještě se budu rozhlížet i po dalších. Snad mě něco osloví.
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 28 led 2014, 12:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karoserie Porsche 908 na 3D tiskárně
Někoho by mohla zajímat hmotnost modelu po tmelení, výsledek je na fotce.
Re: Karoserie Porsche 908 na 3D tiskárně
Tak to je na tak silné stěny hodně dobrá váha. Já mám 908/3 v 1/24 a komplet kastle vč. kovových bočnic šasi je cca 25g, takže bez příslušenství bych se dostal někam na 16-18g a to už je srovnatelné.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Karoserie Porsche 908 na 3D tiskárně
Krásná práce! Tome chtěl bych se zeptat, proč se snažíš vyhýbat podpěrám? Drobné vady na povrchu po podpěrách asi vzhledem k tomu, že vždy výtisk upravuješ nejsou tím důvodem...
Re: Karoserie Porsche 908 na 3D tiskárně
Jen technická poznámka k Honzovi. Karoserie má stěny 1 mm. Je to podle mých zkušeností optimální tloušťka. V rozích dělám zaoblení rohů pro větší tuhost a pevnost. Tomáš tomu dal vyšší level, jak jsem mnohokrát psal, nestavím makety a ty vrstvy nechávám být. Hlavně vidím výhodu 3D tisku, že si můžete nakreslit a vytisknout spoustu doplňků, jako jsou kryty karburátorů, ochranné rámy, zpětná zrcátka, výfuky a je z toho krásné auto i když není úplně podle předlohy.
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 28 led 2014, 12:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karoserie Porsche 908 na 3D tiskárně
Ta tloušťka steny je právě v pohodě pro 3D tisk, protože vrstvy krásně sedí na sobě. Čím je stěna tenší, tím se i tiskové struny nemusí ladně posadit na sebe, to je má zkušenost při tisku velmi tenkých stěn např. u RC letadel. Pro Petra - více o podpěrách píšu v tom svém článku o 3D tisku karoserií, dnes jsem aktualizoval.